برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چند نکته که قبل از خرید میله مغناطیسی نیاز است بدانید!! (قسمت اول)

نوشته شده در تاریخ1399/02/28 توسط 690

_آیا ناحیه قابل ربایش اطراف میله مغناطیسی به ساختار داخلی و چیدمان آن وابسته است؟

پاسخ این سوال مثبت است ، همانطور که می دانید مگنت نیودیمیوم با گرید های متفاوت در لوله هایی از جنس استنلس استیل از طرف قطب های هم نام قرار گرفته شده اند.

در چیدمان مگنت در داخل این محصول استاندارد های متفاوتی تعریف شده که سه گونه آن رایج می باشد؛ گام کوتاه، گام متوسط و گام بلند 

توجه شما را به تصویر زیر که نشان دهنده این موضوع می باشد جلب می کنم.

در تصویر فوق ساختار داخلی میله مغناطیسی قطر mm25  با سه گام متفاوت را مشاهده میکنید ، همانطور که مشخص است در نمونه گام کوتاه از مگنت با ارتفاع کوتاه تری استفاده شده در نتیجه نقاط گیرا (در طول ثابت)افزایش ولی چگالی و شدت میدان مغناطیسی کاهش پیدا کرده همچنین شاهد پرتاب مغناطیسی کمتری خواهیم بود ، اما با افزایش ارتفاع آهنربا گام بلند تر شده در نتیجه آن میدان مغناطیسی و شعاع آن افزایش داشته،نهایتا نقاط گیرا از یکدیگر فاصله بیشتری گرفته اند.

لازم به ذکر است با افزایش شعاع میدان مغناطیسی ناحیه موثر برای جذب قطعات فرو مغناطیسی بیشتر می شود.

بایستی به این نکته توجه داشت اگرچه گام بلند تر شدت میدان بالاتری را در نقاط گیرا فراهم می کند اما موجب افزایش فاصله نقاط گیرا شدت و از شدت میدان بین دو قطب خود آهنربا کاسته می شود.

به طور کلی انتخاب نوع گام مگنت بسته به مواد و قطعاتی دارد گه قرار است توسط میله مغناطیسی ربایش شود.

هرچه قطعات ریز تر شوند (مانند پودر آهن) بایستی فاصله نقاط گیرا کم شود (گام کوتاه) در نقطه مقابل می توان از مگنت قوی تری استفاده نمود تا شدت میدان بالا تر رود. ایران مگنت توانایی ساخت میله مغناطیسی با گامهای مختلف را دارا می باشد.

کارشناسان تیم ایران مگنت آماده هر گونه مشاوره در زمینه نحوه به کار گیری و انتخاب میله های مغناطیسی هستند.



ارسال نظر
پاسخ دهید

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم